HOME

Tuesday 17 February 2015

Aouch!!! Jerawat!!! Vitamin C Tolong berkhidmat yer.

Vitamin C yang kita selalu dengar artis-artis suka sangat cucuk vitamin C kan.


Al kisah kali ni jerawat menumpang la pulak kat atas bahagian mulut ni..area bawah hidung. Adui dah lain macam kat ctu.
Jerawat ni datang masa period hari tu la..sebelum ni period rasa jarang jugak naik jerawat..entah nape tiba-tiba nak menumpang kat muka ku ini.
Okeh kali ni kita buat uji kaji pada Vitamin C membantu tak jerawat saya ni kecut.
 Tapi kena ingat mesti ambil lebih dari biasa 2-3 biji untuk tengok hasil ke atas jerawat itu.


Hari ni dah masuk hari ke dua jerawat tu Nampak kecut dah sikit. Tunggu yer ..nanti kita update lagi pe hasil yer Jerawat dengan Vitamin C nih.
Nak tahu?


Vitamin C berguna dalam rawatan jerawat atas dua sebab utama: ia berfungsi sebagai antioksidan dan ia menyumbang kepada sintesis kolagen.

Sebagai antioksidan, vitamin C membuang radikal bebas yang berbahaya dan menguraikannya kepada sebatian yang tidak berbahaya. Salah satu punca jerawat adalah kerosakan kepada kulit akibat daripada aktiviti radikal bebas.

 Apabila radikal bebas dibiarkan pada kulit, mereka memecahkan protein dan asid lemak yang membentuk kulit dan mengganggu pH normal kulit. Kesan-kesan ini terkumpul dan boleh mengubah sifat kulit. Gangguan radikal bebas yang merosakkan kelenjar sebum boleh meningkatkan pengeluaran sebum dan mendedahkan kulit kepada jangkitan bakteria. Untuk mengelakkan tindak balas rantai ini yang membawa kepada jerawat, vitamin C boleh membantu menyerap radikal bebas sebelum ia merosakkan kulit. Ini membolehkan kulit yang dilindungi dan menghalang pembentukan luka jerawat.


Amalkan Vitamin C Shaklee yang dilengkapi dengan teknologi sustained release iaitu pelepasan secara berperingkat jam demi jam. 



Di samping bertindak sebgai antioksidan, vitamin C juga menyumbang kepada pengeluaran kolagen. Kolagen merupakan protein yang membentuk kulit. Apabila ia tidak dikeluarkan dalam jumlah yang betul, sifat dan integriti kulit adalah terjejas dan kulit menjadi mudah terdedah kepada jerawat. Tanpa vitamin C, kolagen yang dihasilkan menjadi tidak stabil dan tidak dapat memenuhi fungsi-fungsi yang diperlukan kulit sebagai penghalang perlindungan.


Mahal ke?


1 botol VITAMIN C SR Shaklee 500mg mengandungi 180 biji. Boleh tahan sehingga 6 bulan penggunaan. Jimat kan? Lebh jimat kerana harganya yang berbaloi berbanding tempoh penggunaa.  Harga untuk 1 botol RM92 ( Hubungi saya untuk harga super menarik). Dapatkan VItamin C untuk merawat jerawat kronik anda hari ini. Kulit bebas jerawat, lebih berseri dan anjal idaman semua org. Order sekarang untuk HARGA MENARIK!!!


Ruhaizah
SID 1090417
Shaklee Independent Distributor Johor Bahru( Taman Daya, Mount Austin, Setia Indah, Setia Tropika, Add height & sekitarnya)
wasap/ call/ sms : 0174061828
                             0174061828

Postage seluruh Malaysia.
Free konsultasi dari saya






No comments:

Post a Comment