HOME

Monday 9 February 2015

Resepi Laksam

Salam uolls..

Pagi2 semangat buat laksam.Bahan2 dah ada..lagi pun rasa lama tak makan laksam. Beli kedai susab nak jumpa yang kena gan selera saya nih.So buat je la sendiri baru puas hatI kan.

Okeh jom saya share resepi laksam simple ni.

Bahan untuk Laksam:-

3 cawan tepung beras
1/2 cawan tepung gandum
5 cawan air suam (3 cwn air pans & 2 cawan air masak)
1/2sdk garam

Cara buat:-
Bancuh semua bahan bagi sebati & agak2 nampak x cair sgt & x pekat sgt ok la tu.
Dah boleh kukus.

Bahan2 utk Kuah:-

Bawang merah,halia,bawang putih lada hitam di kisar halus
santan
garam,gula cukup rasa
Ikan selayang dikisar halus isinya
Asam keping.

Cara buat:-
Masak santan & bahan kisar bersama isi ikan yang dikisar juga.
masukkan garam & gula secukup rasa.

Dah mendidih kacau & rasa ,siaP utk dimakan.

Okeh dah siap,simple je resepi saya ni. Tapi sedap tau ..haha.

Lepas makan ambik happypilss..buang mane yang tak patut tu yer.


Saya ambil Lechitin & alfafa lepas makan tengahari ni. Kesan yer memang lawas. Tapi perlu diingat banyakkan minum air yer.


Lechitin semestinya untuk pecahkan lemak-lemak dalam badan kita.
Alfafa untuk detox buang sekali toksin yang tak sihat untuk badan kita.


Nak dapatkan Lechitin & Alfafa boleh hubungi saya yer:-


Ruhaizah
SID 1090417
Shaklee Independent Distributor Johor Bahru( Taman Daya, Mount Austin, Setia Indah, Setia Tropika, Add height & sekitarnya)
wasap/ call/ sms : 0174061828
                             0174061828

Postage seluruh Malaysia.
Free konsultasi dari saya



No comments:

Post a Comment