HOME

Monday 16 February 2015

Atasi Komplikasi yang selalu dihadapi oleh ibu hamil

Salam semua..

Banyak hari rasanya tak update blog nih.Okeh kali ini saya nak share sedikit sebanyak tentang komplikasi yang sering dihadapi oleh ibu hamil. Bagi yang penah hamil semestinya merasai beberapa komplikasi yang kadang kala rasa ternganggu.

Kesihatan bagi bermula daripada dalam kandungan, jika perkembangan ketika dalam kandungan sempurna maka bayi yang dilahirkan akan mempunyai tahap kesihatan yang tinggi.

Selalunya emosi ibu yang kadang kala tak stabil boleh mempengaruhi emosi bayi secara langsung. S Ada sesetengah wanita yang tidak dapat mengawal emosi mereka akan mengalami sindrom kemurungan.

Selain itu, kesukaran untuk ibu hamil bergerak. Apabila berat kandungan semakin meningkat, pastinya membataskan keupayaan si ibu untuk bergerak seperti biasa.

Kadang kala masalah kaki bengkak menjadi perkara biasa untuk ibu hamil. Cuma yang membimbangkan adalah apabila ia disusuli dengan tekanan darah tinggi & kencing kotor.

Sesetengah ibu hamil juga mengalami sakit pinggang & bahagian belakang badan. Keadaan ini berlaku disebabkan kelonggaran ligament tulang sendi dan juga postur badan yang 'terlari' sedikit berikutan bebanyang terpaksa dibawa.

Boleh dikatakan komplikasi yang diatas tadi semuanya yang biasa-biasa sahaja. Yang lebih merisaukan adalah ibu hamil selalu mengalami komplikasi yang lebig kronik. Antaranya seperti:-

  • Anemai ( kurang darah)
  • Penyakit darah tinggi
  • Pertambahan berat badan berlebihan
  • Kencing Manis
  • Pendarahan semasa hamil
  • Jangkitan salur kencing
  • Asthma, lelah
  • Penyakit Jantung
dan lain-lain lagi.

Ibu hamil perlu membuat pemeriksaan berkala bagi meramal, mencegah & mengesan komplikasi pada ibu dan bayi dalam kandungan.

Saya syorkan ibu-ibu hamil untuk mengamalkan Vitamin Shaklee yang banyak membantu ramai ibu hamil untuk atasi masalah komplikasi di atas tadi. Banyak vitamin Shaklee yang boleh atasi masalah ibu hamil .


Bagi yang berminat boleh hubungi saya seperti dibawah:-

Ruhaizah
SID 1090417
Shaklee Independent Distributor Johor Bahru( Taman Daya, Mount Austin, Setia Indah, Setia Tropika, Add height & sekitarnya)
wasap/ call/ sms : 0174061828
                             0174061828

Postage seluruh Malaysia.
Free konsultasi dari saya




No comments:

Post a Comment