HOME

Thursday 4 December 2014

SET ASAS DIABETES..JIMAT!!

Sebelum meneruskan perkongsian ni, jom sama-sama doakan Tok saya yang alami sakit kencing manis . Minggu lepas pagi2 lagi mak call bagi tahu yang Tok x de selera makan, tak boleh bangun terbaring je sebab kaki belah kanan dah bengkak . So apa lagi saya terus bincang gan suami untuk gerak balik Kedah ..sebelum tu singgah Pahang ambik mak dulu..Then gerak ke Kedah.
Pagi2 kul 6 pagi kami sampai di Kedah umah tok. Tengok keadaan tok yang x larat nak bangun, badan panas demam , kaki bengkak & biru macam Lebam. Lepas sarapn bagi tok makan b complex..oppss..sebelum makan ambik zinc 1 biji..vitamin ni memang saya bawa dari johor yang saya guna makan..dalam masa sehari nampak tok dah boleh makan & dah de selera makan..sebab b complex saya piki.b complex kan buat kita selera makan..& tukarkan gula kepada tenaga. .Tok boleh dipapah bwk ke bilik air..nampak bertenaga la ckit.

Then petang pak lang & suami bawak tok pergi klinik untuk cek darah.Doktor cek darah tok 19 ...tinggi jugak kencing manis tok.Lepas balik dr klinik Tok request nak balik umah die..sebenarnya doktor ada bagi surat untuk refer ke hospital tapi tok bekeras x nak pergi hospital ..so kami sepakat untuk bagi tok ambil vitamin shaklee je n terus order Vivix dari Diera malam tu untuk bagi tok.
Esok yer saya ,suami & anak dh gerak balik jb sebab urusan keje..hari2 call mak tanya perkembangan tok macam mana.Alhamdullilah kaki tok yang bengkak dah semakin surut..paras gula dalam darah pun dah turun dari 19 ke 7.. InsyaAllah dengan izin Allah tok bertambah sihat. Makan pun dah selera..tunggu dalam sebulan lagi tengok tahap kesihatan tok lepas ambik vivix & set asas diabetes..emm..dulu pun tok penah sakit teruk cam ni kaki dah luka ..saya poskan zinc & vivix kat tok..Alhamdullilah..kaki tok dah sihat elok..& paling saya terkejut parut luka tu x de langsung pun..memang power lah Vivix & Zinc..syukur di murahkan rezeki dapat beli vitamin untuk Tok.

Jom sape-sape yang nak dapatkan supplemen Asas Diabetes. Harga tak la mahal pun.Okeh saya listkan di sini yer.

  • B complex sebotol ada 120 biji pengambilan sebiji sehari.harga RM 53.75. So boleh tahan sampai 3 bulan kan anggran la.
  • Zinc pula sebotol ada 120 biji pengambilan ikut keperluan, saya syorkan sebiji sehari. Harga lagi la jimat kan RM33.75.

Okeh..dah tau harga & brape biji boleh order hubungi saya:-

Fb Page : Ruhaizah Mdnor
whatsapp/call/sms: 017-4061828.





No comments:

Post a Comment