HOME

Tuesday 2 December 2014

VITAMIN C & KEHAMILAN

Salam sayang warga blogger semua..dah promosi Vitamin C kan so pe kata kita cerita pasal vitamin C nih.
Mungkin masih ramai ibu-ibu yang belum mengetahui tentang keperluan Vitamin C semasa mengandung.


aaa
Kenape ibu perlu vitamin C semasa mengandung?

Vitamin C dikenali sebagai asid askorbik, adalah penting untuk pembaikan tisu, penyembuhan luka, pertumbuhan tulang dan pembaikan, dan kulit yang sihat. Vitamin C juga membantu melawan jangkitan badan kita, & ia bertindak sebagai antioksidan, melindungi sel-sel daripada kerosakan.

Ibu & bayi amat memerlukan vitamin C setiap hari - ia adalah untuk pembentukan kolagen, struktur protein yang merupakan komponen tulang rawan, tendon, tulang, & kulit. Berdasarkan kajian, bagi sesetengah penyelidik percaya bahawa kekurangan vitamin C dalam bayi yang baru lahir boleh menjejaskan pembangunan mental.



Fungsi pengambilan Vitamin C bagi ibu hamil adalah mempercepatkan penyerapan zat besi untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah. Selain itu ia juga menghasilkan kolagen bagi membina tulang rawan, otot-otot  dan tulang-tulang fetus.


Vitamin C juga membantu menguatkan sistem imun badan kita. Selain itu Vitamin C bagus untuk bayi, ia menjadikan kulit bayi gebu, lembut & cerah. Malah menguatkan sistem imun bayi sejak dalam kandungan lagi.




Bagi ibu-ibu yang menjaga kesihatan bolehlah hubungi saya untuk dapatkan vitamin C dengan harga jimat!!!



Hubungi saya:-
Fb Page: Ruhaizah Mdnor
call/wasap/sms: 017-4061828
email: ruhaizah1102@yahoo.com









No comments:

Post a Comment