HOME

Tuesday 24 June 2014

CEGAH PENYAKIT GOUT

Apa penyakit gout yer?emm..arwah ayah saya dulu pun mengidap penyakit gout..mula2 bengkak dekat sendi2 lutut,tangan,jari kaki, dan lain-lain tempat yang bersendi. Arwah ayah selalu makan ubat tahan sakit sampai satu tahap ayah menghidap penyakit buah pinggang pulak..hurm..banyak kenangan sepanjang tempoh menjaga ayah yang sakit. Tiba-tiba je rindu kt arwah ayah dan tergerak hati untuk share tentang penyakit gout ni. Dah lama berlalu semua ni zaman belajar dulu lagi.


Penyakit gout secara umumnya ia sering dihadapi oleh kaum lelaki dalam linkungan usia antara 30-60 tahun.

Penyakit gout adalah salah satu bentuk arthritis yang diakibatkan oleh pengumpulan hablur-hablur asid urik pada sendi-sendi ataupun boleh dikatakan berlebihan asid urik di dalam badan. Keadaan ini disebabkan oleh metabolism tubuh sesorang yang tidak normal.

Mereka yang mengalami gout ini biasanya adalah mereka yang menghasilkan terlalu banyak asid urik / mereka yang menghadapi kesukaran untuk mengeluarkan asid urik dari tubuh mereka.


Tanda-tanda gout :

  • bengkak di sendi
  • kemerah-merahan dan sedikit panas
  • ibu jari bengkak dan kemerahan
  • geseran pada sendi sangat sakit
Gout akan menjadi semakin teruk dengan kegemukan, pertambahan berat badan, pengambilan alcohol, tekanan darah tinggi,fungsi buah pinggang yang tidak normal, dan beberapa ubat-ubatan.


Saya syorkan kepada anda semua SET GOUT SHAKLEE yang boleh mencegah gout dari semakin teruk.

SET GOUT SHAKLEE TERDIRI DARI ALFAFA, PERFORMANCE DAN OMEGA GUARD.



1.Alfafa : menyah toksin dari badan secara semulajadi dan turut menyingkirkan asid urik dalam badan.

2. Performance:Mengekalkan kandungan cecair di dalam badan dan mengelak dehidrasi kerana penyakit gout mesti mempunyai bekalan air yang cukup bagi proses penyingkiran asid urik.

3.Omega Guard: Penting untuk pesakit gout yang sangat teruk. Omega guard dapat mengelakkan inflamation pada sendi-sendi pesakit.


Untuk dapatkan set gout ini boleh hubungi saya di:


017-4061828
ruhaizah_smiles@yahoo.com
id:1090417


No comments:

Post a Comment