HOME

Wednesday 12 November 2014

BERSIHKAN OTAK SETIAP HARI

Salam & Selamat tengahari semua,


Baca statement bawah ni..saya ambik dari Majalah iSihat. Dah seronok baca buku kesihatan ni..hehe..banyak info yang kita dapat.


Jika mula rasa lesu dan kurang cekap, bermakna kita perlu rehat yang cukup dan tidur yang cukup. Tidur malam yang berkualiti akan membersihkan otak kita. Kenyataan ini disuarakan dalam Science Journal. Sewaktu tidur, otak akan membersihkan bahan buangan metabolic yang terhasil. Kita perlu tidur untuk membersihkan otak atau bahan buangan bertoksik akan terkumpul. Lebih teruk lagi, kurang tidur yang kronik akan mengumpulkan toksin yang dilihat pada pesakit Alzheimer, mengikut kata Dr. Maiken Nedergaard, pakar neurosurgery di pusat perubatan university Rochester. 
Tidur yang berkualiti dan rehat yang cukup sangat penting untuk kita bangun pada esoknya lebih bertenaga dan bersemangat.


Pengambilan Vitamin juga bagus untuk kesihatan kita dan perkembangan otak. Omega Guard sebagai suplemen tambahan sangat diperlukan oleh tubuh badan kita sebagai energy booster. Omega Guard Shaklee adalah minyak ikan yang mengandungi kepekatan tinggi dengan spekstrum penuh. Senang crite yang tidak dicampur dengan mana-mana bahan lain. Ia minyak ikan TULEN.


Omega Guard membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan perkembangan memori bagi ibu yang sedang hamil kerana DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina.

Penting nya DHA terutama ketika 3 bulan terakhir perkembangan otak semasa dalam kandungan.
Satu hidangan Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak omega-3 EPA dan HDA.

Omega meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru - mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, proriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis dan penyakit buah pinggang.

Omega mencegah insomnia dan mengurangkan tekanan. Sangat bagus untuk pelajar - EPA dan DHA mempunyai keupayaan menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan, kebimbangan, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif.


Omega Guard Shaklee adalah supplemen paling sesuai untuk seisi keluarga.


Nak dapatkan yer jom hubungi saya :-




Free konsultasi dari saya.
Hubungi saya di:-



pm/call/wasap:017-4061828

email:ruhaizah1102@yahoo.com





    No comments:

    Post a Comment