HOME

Tuesday 11 November 2014

Vitamin Tambahan Ibu mengandung

Salam semua..happy mood hari ni..baru lepas call mak..dapat dengar suara mak .Mak sihat tengah mandikan cucu yer ..hehe..
Okeh la straight to the point yer hari ni nak sambung cerita suplemen untuk ibu mengandung. Hari tu dah listkan and to be continue....
Ha ni lah sambung gan yer..



1.Vitamin C Sustained Release

  • Vitamin C dikenali sebagai asid askorbik, adalah penting untuk pembaikan tisu, penyembuhan luka, pertumbuhan tulang dan pembaikan, dan kulit yang sihat. Vitamin C juga membantu melawan jangkitan badan kita, & ia bertindak sebagai antioksidan, melindungi sel-sel daripada kerosakan.

    Ibu & bayi amat memerlukan vitamin ini setiap hari - ia adalah untuk pembentukan kolagen, struktur protein yang merupakan komponen tulang rawan, tendon, tulang, & kulit. Berdasarkan kajian, bagi sesetengah penyelidik percaya bahawa kekurangan vitamin C dalam bayi yang baru lahir boleh menjejaskan pembangunan mental.


  • Fungsi pengambilan Vitamin C bagi ibu hamil adalah mempercepatkan penyerapan zat besi untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah. Selain itu ia juga menghasilkan kolagen bagi membina tulang rawan, otot-otot  dan tulang-tulang fetus.

  • Vitamin C juga bantu menguatkan system imun tubuh badan kita. Dapat mengelakkan ibu-ibu hamil dari terkena jangkitan demam dan selsema. Selain itu Vitamin C juga sangat bagus untuk bayi, ia menjadikan kulit bayi gebu,lembut, cerah..ha!!!part ni paling saya suka sebab anak buah saya memang putih ..kulit yer licin n lembut jer. Tambahan juga memguatkan imun system bayi sejak dalam kandungan lagi..alhamdullilah anak buah saya memang x de penyakit kuning..bertambah sihat.
2.Soy Protein Isolate Powder

  • Seperti yang kita tahu protein penting untuk perkembangan otak bayi. Otak bayi dalam kandungan mula berkembang seawal persenyawaan berlaku lagi. Oleh itu, penting bagi ibu mengandung untuk mendapatkan protein berkualiti tinggi dari saat ibu berbadan dua, bagi memastikan perkembangan otak bayi berlaku dengan baik sekali.
  • Protein juga membantu meningkatkan sistem imun badan si ibu. Ramai yang tidak tahu selain vitamin C, protein juga sangat bagus untuk menguatkan imuniti kita.
  • Ada banyak sumber protein yang boleh kita dapat dari pemakanan kita, namun dengan penyambilan ESP kandungan proteinnya cukup berbeza dengan penghasilannya yang semulajadi.
  • Protein juga membantu pertumbuhan plasenta,uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu bertambah.
  • Membantu perkembangan fetus
  • Membantu mengatasi masalah loya atau angin kerana dapat memberi rasa kenyang lebih lama
  • Membantu menjadikan kulit bayi yang bakal dilahirkan halus, cantik dan kurang sensitive.
Dapatkan Harga Kasih Sayang dari saya dengan set kehamilan ini.



Free konsultasi dari saya.
Hubungi saya di:-

pm/call/wasap:017-4061828

email:ruhaizah1102@yahoo.com







    


    No comments:

    Post a Comment