HOME

Tuesday 20 January 2015

Minuman yang merendahkan risiko kanser

Assalamualaikum..


Kanser ialah sel yang terhasil secara tidak normal dalam badan seseorang. Satu kelompok sel kanser dipanggil tumor dan jika tidak dirawat ia boleh membesar dan merebak ke anggota badan yang lain.




Pernah tengok tak pesakit kanser macam mana???


Bagaimana sel kanser membiak? Hakikatnya semua orang mempunyai potensi untuk mengidap kanser.


Bagaimana? Jika sel yang tua tidak mati dan seterusnya sel yang tidak mati itu akan berganda, ia akhirnya akan menjadi sel kanser. Lihat, betapa pentingnya sel diperbaharui. 



Bagaimana VIVIX boleh membantu?


 Kandungan utama dalam VIVIX adalah RESVERATROL yang merupakan sejenis bahan yang dikeluarkan oleh tumbuhan sebagai pertahanan tumbuhan tersebut daripada penyakit.


 Kajian menunjukkan bahawa resveratrol boleh bertindak sebagai antioksidan terhebat dan anti inflammatory.



Beberapa kajian telah menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu pencegahan penyakit kanser:
  • Menurut laporan dari Annals of the New York Academy of Sciences 2011,beberapa kajian awal menunjukkan bahawa resveratrol mungkin mempunyai kesan anti-kanser 
  • Dalam satu kajian 2008 pada kultur sel, resveratrol membantu menyekat perkembangan kanser payudara di peringkat awal. Diterbitkan dalam Penyelidikan Pencegahan Kanser, kajian itu mendapati bahawa resveratrol membantu menghalang estrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk sebatian yang menandakan permulaan pembentukan sel kanser.
  • Menurut laporan yang diterbitkan pada 2007oleh  Biologi Kanser & Terapi. Penulis laporan itu mendapati bahawa resveratrol muncul untuk menjejaskan semua peringkat karsinogenesis (di mana sel-sel normal berubah menjadi sel-sel kanser).
  • Diterbitkan dalam jurnal Karsinogenesis, satu lagi kajian tahun 2008 menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu mencegah kanser prostat (mungkin disebabkan oleh kesannya terhadap hormon seks lelaki yang dipanggil androgen). 

Apa fungsi resveratrol?

Secara ringkasnya resveratrol ialah sejenis molekul yang mudah hadam dan berfungsi untuk membetulkan ketidakseimbangan bahan kimia di dalam badan. Antara manfaat untuk pesakit kanser ialah


Menghentikan penghasilan enzim penyebab kanser dan menggalakan fungsi enzim yang membuang sel kanser
Meningkatkan keberkesanan rawatan dengan cytokine, iaitu bahan yang tiada toksin yang dijumpai dalam badan untuk membunuh sel kanser
Mengganggu kitaran sel kanser seterusnya menyebabkan sel kanser tidak membiak
Menghalang keradangan dan protein yang boleh menyebabkan pertumbuhan tumor dan salur darah yang menyumbang kepada sel kanser
Mengawal selia hormon – contohnya estrogen yang menyebabkan tumor jika tidak seimbang
Mengatasi masalah kerintangan terhadap kemoterapi
 Mengubah taburan reseptor yang menyebabkan kematian sel kanser.




Walaubagaimanapun mereka turut menemui bahawa resveratrol sangat mudah disingkirkan daripada badan, jadi mungkin seseorang memerlukan dos yang tinggi untuk mendapat kesan yang optimum.


Walaupun begitu, banyak kajian yang membuktikan resveratrol mampu menghalang pembentukan dan penyebaran sel kanser.


1 sudu Vivix (15ml) mengandungi 10 kali ganda resveratrol yang terkandung dalam 100 gelas . Bayangkanlah kebaikan resvaratrol yang anda boleh beri kepada badan anda! Memang hebat


Bagi yang mempunyai ahli keluarga yang menghidap penyakit kanser boleh la mencuba Vivix ini sementara promosi yang hebat ini.


Sebarang persoalan / pembelian boleh la hubungi saya:-


RUHAIZAH
Wasapp/ sms/ call : 017-4061828
SID Taman Daya, Johor Bahru.


Postage seluruh Malaysia.

No comments:

Post a Comment